2003. június 18., szerda

A készülődés

Kiindulási pontnak a korzika.lap.hu oldal éppen megfelelt. Kinyomtattam pár oldal információt és nekiláttunk.

A legnehezebb talán az időpont kiválasztása volt. Az augusztus szinte megfizethetetlen, a július picit jobb, legjobb viszont a június vagy a szeptember. Ekkor már/még nagyon meleg van, megfelelő a víz hőmérséklete, az árak viszont nincsenek a csillagos égben. Mivel szeptemberben valószínűbb az eső (egy picivel), illetve már nem bírtunk tovább várni, a június mellett döntöttünk.

Az autós túra legnagyobb akadálya a komp volt, így a pontos időpontot ehhez igazítottuk. Mivel ez egy haszontalan kiadás, de nélkülözhetetlen, igyekeztem mindent úgy megtervezni, hogy a komp a lehető legolcsóbb legyen. Az Internetes szolgáltatások alapján a Corsica Ferries céget választottam, ők voltak a legszimpatikusabbak. Két személy és a B kategóriájú autó ára 200 EUR körül mozgott, ebből próbáltam a lehető legtöbbet lefaragni. A faragás legegyszerűbb módja a Jackpot kedvezmény és a 0-ás kategória keresése.

Június 9-én rájöttem, hogy tovább már nem faragható az ár. A lehető legolcsóbb konfiguráció:

2003. június 22., 8:15 Savona - Bastia kompjárat
- 2 felnőtt: 32,00 EUR
- 2x adó 9,20 EUR
- 1 autó (B) 6,00 EUR
- kikötői illeték 6,10 EUR

2003. június 28., 23:55 Bastia - Livorno kompjárat
- 2 felnőtt: 32,00 EUR
- 2x adó 9,20 EUR
- 1 autó (B) 6,00 EUR
- kikötői illeték 7,60 EUR

Együtt 108,10 EUR. Az adott időre mindketten tudtuk szabadágot intézni, így az Interneten rögtön meg is fizettem a kért összeget. A pénzt szinte azonnal leakasztották a számláról, cserében jött E-mailben egy sima szövegfájl, ami a levél szerint a jegyünk. Mivel valóban csak pár sor volt, egy 7 jegyű kód, a nevem rövidítése és az ár, picit gyanús volt, de sikerült a kétségeken túllépnem. Most már csak szállás és utiterv hiányzott.

Mivel reggel 8-kor indult a komp és 1 órával előtte már illik ott lenni, egyértelmű volt, hogy éjjel már Savonában kell lennünk. Az olaszok az elektronius szállásfoglalás terén a béka feneke alatt vannak. 26 hotelt hívtam fel szállást keresve egy éjszakára, angolul 6-7 tudott, az olasz tudásom még pár megértette, mégis csak 3 hely maradt 100 EUR / éjszaka alatt, a többi vagy foglalt volt, vagy nem akart 1 éjszakára szállast adni. A legolcsóbb 75 EUR / éjszaka ajánlat is parkoló, reggeli nélkül volt, így Savonát a végére hagytam.

Savona egyébként is csak később jött a képbe, az első terv alapján Nizza lett volna a kiindulási pont. Azért Nizza, mert Cannes, Monte Carlo közelsége sok látványosságot jelentett. Erről a komp miatt nem akartam lemondani, így a kirándulást picit kitoltuk, egy nap mindenképp kell a Cote d'Azur-ra. Egy nap viszont kell az útra, tehát végül június 20-ra tűztük ki az indulást. Gyors számolás következett: nyugi tempóban az út 20 órát fog tartani. Húha, akkor viszont már 19-én éjjel indulni kell! Nizza környékén a legolcsóbb hotel a Villeneuve Loubet-ben lévő FORMULA 1 hotel a maga 28 EUR / éjszaka / szoba árával. Mivel két út közötti gyors alvásról volt szó, rögtön el is intéztem az Internetes szállásfoglalást. Ezzel a kontinenst le is zártam.

Korzika. Sziget. A térképen minden olyan közel van mindenhez, a valóságban azonban fél napos utak is lehetnek, így elég nehéz döntés volt, hogyan beosztani a 6 éjszakát. Végül úgy döntöttem, 1 éjszakát a hegyekben töltünk, egy esetleges túrát rögtön reggel kezdhessünk, 3 éjszakát a fővárosban töltünk, ahonnak az egész nyugati partot a lábunk alá vehetjük és 2 éjszaka jutott Porto Vecchio-ra, ill. a keleti és déli részre. Az Interneten egy rakás szállást találtam, angol személyzetet viszont alig. Több 10 E-mail következett, amire senki nem válaszolt. Végül a hegyekben a France Hotel Reservation segítségével találtam, akik látványosan 45 EUR árat csináltak különböző illetékek segítségével az eredetileg 35 EUR-ban megállapított árból. Reggeli és parkolás nélkül.

A fővárosban már könnyebb volt a helyzet, bár a legolcsóbb helyek már egytől egyik tele voltak. Végül az 52 EUR / éjszaka / szoba áron kínált Kalliste Hotel mellett döntöttem, 1 hét után ugyanis a tulajdonos személyesen küldött ajánlatot E-mailben (klasszikusan francia válasz az angol levelemre). A 30% befizetése után 3 napon belül a konfirmációt is megkaptam, így már csak Porto Vecchio hiányzott. Itt is ** hotel mellett döntöttem, mivel egyéb szolgáltatásokat úgysem akartam igénybe venni, tiszta szobára, zuhanyra viszont bőven elég két csillag. E-mailre senki nem válaszolt, így elkezdem körbetelefonálni a hoteleket. Szerintem sokan máig nem értik, mire mondták, hogy Yes Yes, mert csak egyetlen faxot kaptam, mégpedig a Hotel Aiglon Bylitis-ből. Az 5. telefon után még egy visszaigazolást is sikerült kiharcolnom, így 7 nap szenvedés után minden készen állt. Savonát annyiban hagytam, elhatároztam, hogy majd improvizálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése